Veelgestelde vragen

Wij beantwoorden graag al je vragen. Hieronder vind je daarom de meest gestelde vragen met het bijbehorende antwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact door een e-mail te sturen!

  1. Hoe kan ik een aankomstkaartje bestellen?
  2. Wanneer kan ik een aankomstkaartje bestellen?
  3. Mijn kindje is al thuis! Kan ik toch nog bestellen?
  4. Kan ik een modelkaartje ontvangen?
  5. Levert Aankomstkaartje.nl ook inlegvelletjes?
  6. Kunnen de kaarten op de site aangepast worden?
  7. Ik wil een ander formaat kaart, kan dat?
  8. Levert Aankomstkaartjes.nl ook aan het buitenland?
  9. Heeft Aankomstkaartjes.nl een verzendservice?
  10. Wat is een tekstwissel?
  11. Hoeveel aankomstkaartjes moet ik bestellen?
  12. Wat is de levertermijn van de aankomstkaartjes?
  13. Kunnen de enveloppen vooraf verstuurd worden?
  14. Op wat voor kwaliteit papier worden de kaartjes gedrukt?
  15. Zijn er verschillende papiersoorten mogelijk?
  16. Kunnen de kaartjes van Aankomstkaartjes.nl bij mijn eigen drukker gedrukt worden?
  17. Wat gebeurt er met onze persoonlijke gegevens?
  18. Ik verzamel adoptiekaartjes! Mag ik een overgebleven exemplaar?

Vraag & Antwoord

1. Hoe kan ik een aankomstkaartje bestellen? omhoog

Wanneer je je keus uit de online collectie hebt gemaakt, kunt je je bestelling plaatsen door een e-mail (info@aankomstkaartjes.nl) te sturen met daarin de volgende gegevens:

  • je naam, adres & telefoonnummer
  • de kaartcode van het gewenste kaartje
  • het aantal benodigde kaarten
  • de verwachte aankomstdatum
  • de tekst voor op het adoptiekaartje
  • een enveloppen vooraf; ja of nee

2. Wanneer kan ik een aankomstkaartje bestellen? omhoog

Je kunt op elk moment een adoptiekaartje van Aankomstkaartjes.nl bestellen.

Voor een maatwerkkaartje is het het beste om zo’n 8 weken voor de datum van aankomst te bestellen. Dan hebben we voldoende tijd om de kaartjes geheel naar jullie persoonlijke wens te maken.

Maar wanneer je er niet toe gekomen bent om eerder te bestellen is het zelfs mogelijk een paar dagen voor de aankomst of als je kindje al thuis is een kaart te bestellen als spoedopdracht. Hier zijn bij Aankomstkaartjes.nl geen extra kosten aan verbonden! De levertijd gaat dan alleen wel in overleg en het kan zijn dat deze dan net iets langer is dan wanneer je ruim van te voren besteld.

3. Mijn kindje is al thuis! Kan ik toch nog bestellen? omhoog

Ja hoor! Geen probleem! Wanneer je kindje al thuis is, maken we de kaartjes middels een spoedopdracht. Hier zijn bij Aankomstkaartjes.nl geen extra kosten aan verbonden! De levertijd gaat dan alleen wel in overleg en het kan zijn dat deze dan net iets langer is dan wanneer je ruim van te voren besteld.

4. Kan ik een modelkaartje ontvangen? omhoog

Dat kan! Een modelkaartje kun je aanvragen door een e-mail (info@aankomstkaartjes.nl) te sturen met daarin je naam, adres, telefoonnummer en vermoedelijke aankomstdatum.

Kijk hier voor de beschikbare modellen

5. Levert Aankomstkaartjes.nl ook inlegvelletjes? omhoog

Jazeker! Aankomstkaartjes.nl ontwerpt op verzoek ook in dezelfde stijl als jouw kaartje een inlegvel voor bijvoorbeeld een aankomstfeest of wanneer je meer informatie over bezoek wilt vermelden.

6. Kunnen de kaarten op de site aangepast worden? omhoog

Jazeker! Je hebt een kaartje op de site gezien wat je aanspreekt, maar waar je graag nog wat aanpassingen aan zou willen zien? Ook dat is mogelijk bij Aankomstkaartjes.nl!

Denk daarbij bijvoorbeeld aan het toevoegen van de vlag of een dier van het land, bekende elementen uit de cultuur van het kindje of oudere broertjes of zusjes binnen het gezin.

Wil je een kaartje aan laten passen? Mail dan vrijblijvend voor een offerte.

7. Ik wil een ander formaat kaart, kan dat? omhoog

Jazeker! De meeste kaartjes op de site zijn 13 bij 13 cm. In overleg zijn alle formaten mogelijk. Dus wil je een grotere kaart of misschien juist een heel klein schattig kaartje? Geen probleem! Stuur ons je wensen via de e-mail, dan nemen we contact op voor de mogelijkheden.

8. Levert Aankomstkaartjes.nl ook aan het buitenland? omhoog

Uiteraard! De verzendkosten naar het buitenland zijn alleen anders dan binnen Nederland. Voor de verzendkosten naar een specifieke bestemming kun je informatie opvragen via de e-mail.

9. Heeft Aankomstkaartjes.nl een verzendservice? omhoog

Wanneer je je kindje gaat ophalen, heb je waarschijnlijk weinig tijd om de verzending van de aankomstkaartjes te regelen. Op verzoek kan Aankomstkaartjes.nl je dit werk uit handen nemen. Je levert vooraf een bestand aan met de adressen waar de kaartjes naar toe moeten en op de dag dat jij wilt versturen wij de kaartjes. Zo kunnen de aankomstkaartjes op de dag dat jullie met jullie kindje thuiskomen bij familie en vrienden op de mat vallen! Wil je van de verzendservice gebruik maken? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan.

10. Wat is een tekstwissel? omhoog

Met een tekstwissel kun je dezelfde kaart met verschillende teksten laten bedrukken. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je een deel van de kaartjes met een uitnodiging voor een aankomstfeest wilt laten drukken en een deel zonder. Ook kun je gebruik maken van een tekstwissel wanneer je het kaartje in verschillende talen wilt laten drukken. Zo kun je bijvoorbeeld een engelstalige en een nederlandstalige versie van het aankomstkaartje laten drukken.

11. Hoeveel aankomstkaartjes moet ik bestellen? omhoog

De beste manier om het juiste aantal te bestellen kaartjes te bepalen is door je adressenlijst te tellen en bij dat aantal 10 kaartjes op te tellen. De prijslijst van Aankomstkaartjes.nl gaat per 25 stuks maar je kunt ook per 5 extra tegelijk bestellen. Dus een aantal van 110 of 115 is bijvoorbeeld ook mogelijk.

12. Wat is de levertermijn van de aankomstkaartjes? omhoog

Eindelijk, het is zover! Je mag eindelijk je kindje op gaan halen! Het drukken van de aankomstkaartjes gaat in overleg. Omdat een adoptieprocedure bij ieder kindje anders verloopt, overleggen wij altijd met jou welke levering passend bij jouw situatie is of wat jij zelf prettig vindt. De levering hangt ook af van welke gegevens je op het kaartje wilt vermelden. Soms zijn er gegevens die op het kaartje moeten komen te staan die pas op het allerlaatste moment of soms zelfs pas bij de daadwerkelijke thuiskomst bekend zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de naam in chinese tekens, de exacte datum van in armensluiting of het landen van het vliegtuig op Nederlandse grond. Wanneer de laatste gegevens vooraf bekend zijn, kunnen de kaartjes voor vertrek geleverd worden, zodat je alles rustig vooraf kan klaarmaken. Is dit niet het geval dan kunnen de kaartjes ook tijdens of na jullie reis gedrukt worden.

13. Kunnen de enveloppen vooraf verstuurd worden? omhoog

Ja, dat kan. Kosten hiervoor zijn 10,-.

14. Op wat voor kwaliteit papier worden de kaartjes gedrukt? omhoog

De kaartjes worden standaard geleverd op Invercote Creato 300 grams. Dit is een witte, matglanzende, stevige papiersoort. Zegt de papiernaam je niet zo veel en wil je het papier liever in het echt beoordelen? Dat kan natuurlijk ook! Vraag dan een modelkaart aan.

15. Zijn er verschillende papiersoorten mogelijk? omhoog

Standaard worden de kaartjes op Invercote Creato 300 grams geleverd. Het is ook mogelijk om tegen een meerprijs voor een papiersoort te kiezen met een goudglans of een zilver/paarlemoer glans. Heb je specifieke wensen wat betreft de papiersoort? Stuur dan gerust een e-mail met je wensen. We nemen dan contact met je op wat betreft de mogelijkheden.

16. Kunnen de kaartjes van Aankomstkaartjes.nl bij mijn eigen drukker gedrukt worden? omhoog

Nee. Omdat elke drukker met andere machines en andere kleurinstellingen werkt, worden de kaartjes alleen bij de door Aankomstkaartjes.nl gekozen drukkers gedrukt. Zo ben je verzekerd van kwalitatief hoogwaardige kaartjes.

17. Wat gebeurt er met onze persoonlijke gegevens? omhoog

De door jou verstrekte persoonlijke gegevens zijn strikt vertrouwelijk en stellen Aankomstkaartjes.nl in staat de kaart op te maken, de facturering te regelen en de artikelen bij je te bezorgen. De aan Aankomstkaartjes.nl ter beschikking gestelde gegevens worden niet aan derden beschikbaar gesteld. Voor modelkaarten worden alleen fictieve adressen en achternamen gebruikt. Op de website van Aankomstkaartjes.nl worden alleen eventueel voornamen gebruikt als kaartnaam.

18. Ik verzamel adoptiekaartjes! Mag ik een overgebleven exemplaar? omhoog

Helaas niet. Eventuele overgebleven exemplaren zijn alleen voor administratie van Aankomstkaartjes.nl en worden vanwege de persoonlijke gegevens op de kaartjes niet naar derden verzonden.